Labyrinth

Kate Mosse (auteur)
Het leven van een jonge vrouw uit 2005, die in een grot in de Languedoc twee skeletten en een ring vindt loopt parallel aan dat van een jonge vrouw die in 1209 van haar vader een boek in veiligheid moet brengen.
Labyrinth
Kate Mosse
London: Orion, 2005
XI, 702 p. : krt.
0-75286-554-4

In 2005 ontdekt Alice tijdens een archeologische opgraving in een grot in de Languedoc twee eeuwenoude skeletten, mysterieuze inscripties en een ring. In 1209, de tijd van de kruistocht tegen de Catharen, moet Alaïs van haar vader een boek in veiligheid brengen, dat samen met twee andere delen het geheim van de heilige Graal bevat. Alice en Alaïs komen beiden in levensgevaar. In deze roman wisselt de auteur tussen heden en verleden: af en toe bijna parallelle verhalen, waarin de dappere hoofdpersonen het ieder in hun eigen tijd opnemen tegen degenen die de Graal ook willen bezitten, zowel mannen als vrouwen. Beiden worden geconfronteerd met geweld en het gevecht om dierbaren. Auteur en BBC-presentatrice Mosse schrijft een geweldige roman, waaruit blijkt dat ze historie perfect weet te combineren met spanning, intrige en een vleugje romantiek. De sfeer van de middeleeuwen en ook het Franse landschap is zeer goed getekend. Dialogen lezen vlot weg, personages zijn duidelijk, maar beslist…Lees verder

Over Kate Mosse

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Patryk Korzeniecki (Patrol110)

Kate Mosse (20 oktober 1961, West Sussex) is een Brits schrijver. Ze is het best bekend van haar boek Het Verloren Labyrint (2005), dat in meer dan 37 talen werd uitgebracht.

Kate Mosse volgde de Chichester High School and New College in Oxford waar ze ook haar latere man Greg Mosse ontmoette. Ze is journalist, presenteert voor de BBC tv- en radioprogramma's, en is mede-oprichter en directeur van de Orange Prize, een gerenommeerde Engelse literatuurprijs. Ze is actief lid van de Royal Society of Arts en werd gelauwerd voor haar inzet voor de kunsten. Ze woont met haar gezin afwisselend in West Sussex en in Carcassonne.

Haar eerste roman, De Eskimokus (Eskimo Kissing), werd in 1996 gepubliceerd. In 1998 volgde de thriller, Crucifix Lane. Kortere verhalen verschenen in verschillende magazines.

Na jaren onderzoek verscheen in 2005 de be…Lees verder op Wikipedia